Person

Person

همه ی اطلاعات در رابطه با بیمه درمان

ياد خدا، درمان دردها و شفاي بيماريها است . در روايات اسلامى ، از بيمارى به عنوان زندان بدن و يكى از سخت‏ترين بلاها تعريف شده است . همه مردم در طول زندگى خويش ، كم و بيش گرفتار اين زندان مى‏شوند و طعم تلخِ بلاى بيمارى را مى‏چشند ، در دين مبين اسلام از تندرستي و سلامتي به عنوان نعمتي ارزشمند و حمايت از مردم براي درمان بيماري ها و جلوگيري از بروز ناتواني ها از بهترين اعمال ياد شده است .

در جوامع بشري ارتقاي كمي و كيفي خدمات درماني از مهم‌ترين درخواست‌ها و دغدغه‌هاي مردم مي باشد با توجه به اهميت موضوع و تأكيد بر بررسي راهكارهاي ارتقاي خدمات درماني در كشور، شركت بيمه رازي طرح بيمه درمان را با اولويت قرار دادن جبران قسمتي از هزينه هاي درماني بيمه شدگان خود در دست اجرا دارد .

افزايش روز به روز هزينه هاي پرداختي مردم براي دريافت خدمات درماني اگر امروز مهم ترين مسئله و مشكل مردم در حوزه بهداشت و درمان كشور نباشد، يكي از مهم ترين هاست. لذا با توجه به اهميت موضوع هزينه هاي سنگين درمان ،طرح بيمه درمان از سوي شركت بيمه رازي ارائه شده است كه عمدتاً بصورت گروهي انجام مي پذيرد و دارندگان اين پوشش بيمه اي مي توانند آن قسمت از هزينه هاي درماني خود را كه توسط بيمه پايه ( خدمات درماني، تامين اجتماعي و ...) تامين نمي گردد از محل بيمه درمان دريافت نمايند. هدف از ايجاد اين نوع بيمه نامه تعميم پوشش خدمات بيمه اي درمان از جمله بهبود دسترسي مردم به خدمات، كاهش سهم هزينه هاي درماني مستقيم از جيب مردم و تأمين بخشي از هزينه هاي كمرشكن درمان اقشار كم درآمد و بيماران خاص مي باشد. به اميد آن روزي كه :

« بيمار به جز رنج بيماري نبايد رنج ديگري داشته باشد »

ويژگي متقاضيان بيمه نامه درمان

  • بيمه شدگان ( كاركنان و اعضاي خانواده) بايستي تحت پوشش بيمه گر پايه ( سازمان تامين اجتماعي ، سازمان خدمات درماني ، سازمان خدمات نيروهاي مسلح و .... ) باشند .
  • تعداد بيمه شدگان ( كاركنان و اعضاي خانواده) حداقل مي بايست 50 نفر باشد مشروط به اينكه حداقل70% كل بيمه شدگان تحت پوشش بيمه قرار بگيرند

تبصره : اعضاي خانواده : شامل همسر ، فرزندان ، پدر ، مادر و افراد تحت تكفل بيمه شدگان است.

 

 



تاريخ : پنج شنبه 14 تير 1397برچسب:بیمه درمان, | 12:15 | نویسنده : سمیرا قاسمی |

همه ی اطلاعات در رابطه با بیمه آتش سوزی

در بيمه آتش سوزي اموال و دارائيها در برابر خطر آتش سوزي و خطرات جانبي تحت پوشش قرار مي گيرند. خطرات تحت پوشش بيمه آتش سوزي به شرح ذيل مي باشند :

خطرات اصلي

آتش سوزي ، انفجار ، صاعقه

خطرات تبعي ( اضافي )

سيل و طغيان آب ، زلزله ، طوفان و تند باد ، سقوط بهمن ، سقوط هواپيما و هلي كوپتر، تركيدگي لوله هاي آب ، ضايعات ناشي از برف و باران ، سرقت با شكست حرز، شكست شيشه ، نشست ، ريزش و رانش زمين ، برخورد اجسام خارجي ، انفجار ظروف تحت فشار صنعتي و چندين خطر اضافي ديگر تحت پوشش قرار مي گيرند .

انواع پوششهاي اين نوع بيمه در 4 عنوان طبقه بندي مي شود :

الف) بيمه آتش سوزي واحدهاي مسكوني

در بيمه آتش سوزي منازل مسكوني ساختمان ، تاسيسات و اثاثيه منزل و مشاعات و مشتركات تحت پوشش قرار مي گيرند ضمناً خطرات اضافي را مي توان با پرداخت حق بيمه اضافي تحت پوشش قرار داد .

بموجب قانون تملك آپارتمانها بيمه نمودن مجتمع هاي داراي هيئت مديره ، اجباري است و در صورت عدم اخذ بيمه نامه ، با وقوع خسارت ، كل مسئوليت متوجه هيئت مديره بوده و بايستي خسارت از طرف هيئت مديره پرداخت شود .

ب) بيمه آتش سوزي مراكز صنعتي

در اين نوع از بيمه كليه ريسكهاي صنعتي كارخانجات ، تحت پوشش خطرات آتش سوزي ، انفجار و صاعقه و خطرات اضافي قرار مي گيرند . دارايي ها و اموالي كه در يك كارخانه مي توان بيمه كرد شامل ساختمانها ، ماشين آلات ، تاسيسات ، موجودي مواد اوليه و کالای در جریان ساخت و کالای ساخته شده ( محصول ) ، ابزار آلات و تجهيزات ، اثاثيه ثابت و لوازم اداري و غيره است . اين نوع دارائيها اعم از منقول و غير منقول را بايستي به قيمت روز بيمه نمود تا در هنگام پرداخت خسارت مشمول قاعده نسبي موضوع ماده 10 قانون بيمه نشود .

ج) بيمه آتش سوزي مراكز غير صنعتي

در اين نوع بيمه نامه مراكز تجاري از قبيل فروشگاهاي تجاري ، تعميرگاه ها ، اماكن عمومي ، ساختمانهاي اداري ، بنگاههاي معاملاتي ، مراكز تفريحي و ورزشي و غیره تحت پوشش خطرات آتش سوزي و خطرات تبعي قرار مي گيرند . اين بيمه ، ساختمان ، تاسيسات ، موجودي ، اثاثه ثابت و دكوراسيون آنها را شامل مي شود .

د) بيمه آتش سوزي انبارها ( عمومي و اختصاصي )

اين بيمه نامه معمولاً براي انبارها و موجودي داخل آنها و به دو حالت ذيل صادر مي شود :

1) بيمه نامه با مبلغ بيمه شده ثابت :

در اين نوع بيمه نامه ، خسارتهاي ناشي از آتش سوزي بر اساس مبلغ مندرج در بيمه نامه و قوانین و مقررات بیمه ای با در نظر گرفتن شرایط عمومی و خصوصی بیمه نامه جبران میگردد .

2) بيمه نامه با مبلغ شناور (اظهار نامه اي) :

پيچيدگي فعاليتها و تنوع واحدهاي صنعتي و حجم مبادلات و كالاهايي كه هر روز به انبار وارد يا خارج ميشود و همچنين تورم قيمتها در مدت كوتاه ، باعث ميشود كه صاحبان صنايع و كالا به شكلي آنها را بيمه نمايند كه در صورت وقوع آتش سوزي ، سرمايه آنها از بين نرود. بر اساس اين بيمه نامه ، بيمه گذار موظف است در پايان هر ماه حداکثر تا هر 15 روز ماه بعد حداكثر موجودي مورد بيمه را طبق اسناد و دفاتر خود كتباً به بيمه گر اظهار نمايد .

در اینصورت حق بیمه قطعی از سوی بیمه گذار متناسب با میزان سرمایه اعلامی در پایان مدت بیمه نامه محاسبه میگردد .



تاريخ : پنج شنبه 14 تير 1397برچسب:بیمه آتش سوزی, | 12:8 | نویسنده : سمیرا قاسمی |

شما وارد تجارتی شده اید که پایه و اساس آن ، میزان بزرگی آن را نشان می دهد

پایه و اساس این کار خود شما هستید.

 

نمایندگی قاسمی با هدف همکاری و خدمت رسانی به هموطنان عزیز از اواخر سال 96 شروع به کار کرد

و با هدف اولیه کسب جلب رضایت مشتری در تلاش است خدمت رسان مورد پسندی برای هموطنان عزیز باشد.



تاريخ : پنج شنبه 14 تير 1397برچسب:بیمه قاسمی, | 11:44 | نویسنده : سمیرا قاسمی |

تعریف‌ :

 

بیمه ‌حمل‌ و نقل‌ کالا بیمه‌ای‌ است‌ که‌ بموجب‌ آن‌ بیمه‌ گر در مقابل‌ حق‌ بیـمه‌ای‌ که ‌از بـیمه‌ گذار دریافت‌ میکند متعهد میشود چنانچه‌ در جریان‌ حمل‌ کالا از نقطه‌ای‌ " مبداء حمل‌" به‌ نقطه دیگر "مقصد حمل‌ کالا" ، در نتیجه‌ وقوع‌ خط‌رهای‌ موضوع‌ بیمه‌ ، کالا تلف‌ شده‌ و یا دچار خسارت شود و یا بیمه گذار هزینه هائی در رابطه‌ با این‌ خط‌رات ‌متحمل‌ شود زیان وارده‌ را جبران‌ نماید. علاوه‌ برآن‌ در بعضی‌ موارد زیان‌ وارده‌ به ‌اشخاص‌ ثالث‌ نیز از ط‌ریق‌ این‌ بیمه‌ جبران‌ میشود.

 

 

بیمه حمل و نقل داخلی


این بیمه نامه در راستای حمایت از تولیدکنندگان وتجاری که در داخل کشور فعالیت می کنند به آنان ارائه میشود و کلیه تولیدات و محمولاتی که توسط تولیدکنندگان و تجار در بین شهرهای جمهوری اسلامی ایران جابجا میشوند توسط این بیمه نامه تحت پوشش قرار میگیرند . لازم به ذکر است که بیمه نامه های وارداتی و صادراتی تابع شرایط استاندارد A و یا B و یا C میباشد حال آنکه بیمه نامه های حمل داخلی تابع شرایط و مقررات داخل کشور بوده و برحسب توافق بیمه گر و بیمه گذار خطرات متنوعی را تحت پوشش قرار میدهد .



بیمه حمل و نقل وارداتی



بیمه نامه های باربری وارداتی قریب 90% از حجم و پرتفوی کل بیمه های باربری را تشکیل می دهند. این‌ بیمه‌نامه‌ خط‌راتی‌ که‌ کالاهای‌ خریداری‌ شده ‌توسط‌ شرکتها و بازرگانان ‌ایرانی‌ از کشورهای‌ مختلف‌ جهان‌ را تهدید می‌ کند مورد پوشش‌ قرارمی‌ دهد که‌ این‌ پوشش ‌از کشور مبداء "کشوری‌ که‌ کالا از آن‌ خریداری‌ شده‌" تا مقصد "انباربیمه‌ گذار" میباشد.این‌ بیمه‌نامه ‌یکی ‌از اسناد مورد نیاز جهت‌ گشایش‌ اعتبار در بانکهاست‌ و هدف ‌از آن‌ حفظ‌ منافع‌ تجار و واردکنندگان‌ و در نهایت‌ حفظ‌ منافع‌ ملی‌ میباشد.



بیمه حمل و نقل صادراتی


باتوجه‌ به‌ اهمیت‌ موضـوع‌ صادرات‌ غیرنفتی‌ درکشور و ارزشی‌ که‌ دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ برای‌ تشویق‌ صادرکنندگان‌ قائل‌است‌ این‌ بیمه‌نامه‌ جهت‌ حمایت‌ ازصادرکنندگان‌ و درنهایت‌ حفظ‌ منافع‌ ملی‌ به‌ صادرکنندگان‌ ارائه‌ میشود که‌ بموجـب‌ آن‌ کالای‌ صادر شده‌ ازکشور ما تاکشورمقصد " کشوری‌ که‌ کالا به‌ آن‌ صادرمی‌ شود " تحت‌ پوشش‌ قرارمی‌ گیرد.

 

بیمه نامه های صادراتی همانند بیمه نامه های وارداتی میباشد لذا فرم پیشنهاد اولیه و فرم بیمه نامه صادراتی دقیقا" همانند فرم بیمه نامه های وارداتی است و کلیه موارد اشاره شده در مبحث بیمه های وارداتی برای بیمه های صادراتی نیز صادق میباشد . فقط در بیمه های باربری صادراتی مبداء حمل یکی از شهرهای ایران و مقصد یکی از کشورهای خارجی است .


 

بیمه حمل و نقل دریایی

 

بیمه نامه ازبین رفتن تمامی کالا

 

براساس شرایط این بیمه نامه ، بیمه گر زمانی اقدام به جبران خسارت بیمه گذار می کند که تمامی کالا و محموله در جریان حمل و به علت یکی از خطرات دریا، ازبین رفته باشد و به همین دلیل اگر بخش عمده کالا از بین رفته و صرفا اندکی ازآن باقی بماند، بیمه گر تعهدی در جبران خسارت کالا نخواهد داشت.

 

خسارت همگانی - جنرال اوریج

 

خسارت یا زیان همگانی اختصاص به حمل و جابجائی کالا از طریق دریا دارد . خسارت همگانی به آن دسته از خساراتی گفته میشود که ناخدای کشتی طبق اختیاراتی که به او تفویض شده است بمنظور نجات کالا و کشتی و یا هر دوی آنها قسمتی از کالا و یا ابزار و ادوات و متعلقات کشتی را به دریا می ریزد
در این حالت خسارات وارده نه تنها بر عهده صاحبان کالائی است که کالایشان به دریا ریخته شده و یا مالک کشتی است، بلکه خسارت بین کلیه افرادی که به نحوی در آن سفر دریائی ذینفع هستند ، تقسیم میشود و هریک باید به تناسب ارزش کالا و یا کشتی ، خود سهمی از خسارت را پرداخت نمایند.



خسارت مستقیم - تفدیه- ناشی از زیان همگانی

 

ـ سهم هزینه ها و تعهدات ایجاد شده ناشی از خسارت همگانی


ـ هزینه های نجات کالا


ـ هزینه های خاص ، ازقبیل هزینه های بارگیری ، تخلیه ، انبارداری و حمل مجدد کالای مورد بیمه از بندر پناه به مقصد


ـ پرداخت خسارات جزء زیان اختصاصی بدون کسر فرانشیز


ـ پرداخت خسارات خطرات اضافی دیگر از قبیل دزدی ، دله دزدی ، ریزش و سرخالی شدن مایعات ،‌له شدن ،‌شکست ،‌خم شدن ، خراش برداشتن ، لک شدن و خسارات ناشی از رطوبت ، حرارت و مجاورت با کالای دیگر بو گرفتن و آلوده شدن

 

مصادیق خسارت همگانی

 

می توان چنین نتیجه گرفت که خسارات همگانی شامل پرداخت هزینه ها و فدا کردن کالا به شرح زیر خواهد بود


ـ خساراتی که به ماشین آلات و یا قطعات مکانیکی برای نجات عمومی و بر اثر فدا کردن به کشتی ایجاد شده باشد


ـ سبک کردن کالای رو و زیر عرشه کشتی به منظور نجات کشتی و کالا


ـ خسارات ناشی از کاربرد وسائل آتش نشانی از قبیل آب و پودر کف


ـ تخلیه و بارگیری کالای مورد بیمه در بندر پناه و یا در مواقعی که کشتی به گل نشسته است


ـ هزینه هائی که برای شناور ساختن کشتی به گل نشسته صرف شده است


ـ هزینه هائی که برای ورود کشتی به بندر پناه برای انجام تعمیرات مورد نیاز پرداخت میشود


ـ هزینه های تخلیه و بارگیری در بندر پناه

 

هزینه نجات

 

هزینه های نجات هزینه هایی است که به منظور نجات کشتی و محمولات آن از حادثه ، در حالیکه خطر و عواقب ناشی از آن منافع موجود در آن سفر دریائی را مورد تهدید قرار داده است به مصرف میرسد و معمولا به حساب زیان همگانی منظور خواهد شد چنانچه مالکین کشتی و یا صاحبان کالا از پرداخت هزینه های نجات دهنده حق توقیف کشتی و کالا را دارد در تعیین هزینه های نجات ،‌معمولا دادگاه و یا داوران منتخب با در نظر گرفتن دشواری عملیات نجات را تعیین می کند.



عوامل زیر ازجمله مسائلی است که در تعیین هزینه نجات نقش عمده و اساسی دارد:


ـ تعداد افرادی که کار نجات را انجام داده اند


ـ انرژی و مهارتهایی که در نجات کشتی و کالا مورد استفاده قرار گرفته است


ارزش دستگاهها و تجهیزاتی که برای نجات کشتی و کالای آن مورد استفاده قرار گرفته و میزان خطری که این دستگاهها در معرض آن قرار داشته است


ـ ارزش کالای نجات داده شده توسط گروه نجات ارزش کالا، کشتی، سوخت کرایه


ـ ارزیابی خطری که نجات دهندگان ، کالا و کشتی را از آن نجات داده اند.


بیمه حمل و نقل زمینی


صاحبان کالا برای حفظ سرمایه های خود باید آنها را در زمان حمل و جابجائی در خشکی تحت پوشش بیمه باربری قرار دهند بیمه حمل ونقل کالا در خشکی مکمل بیمه نامه حمل دریائی است که معمولا همان پوششهای خطرات متعددی را بدنبال دارد.



مهمترین آنها خسارات ناشی از حادثه وسیله نقلیه "آتش سوزی ، سرقت ، تصادم و چپ کردن" و شکستگی ، زنگ زدگی ، سرقت و عدم تحویل کالا است که باید بر اثر حادثه وسیله نقلیه بوجود آمده باشد، معمولا اعتبار بیمه نامه های حمل و نقل زمینی از زمان تحویل کالای مورد بیمه در مقصد مندرج در بیمه نامه خاتمه می یابد.

 

خطرات تحت پوشش در بیمه حمل و نقل زمینی

 

در بیمه حمل و نقل زمینی ، پوشش بیمه گر شامل موارد زیر خواهد بود :


ـ در صورتی که مورد بیمه "کالا" در اثر بروز حوادث مشمول بیمه آسیب دیده و نیاز به تعمیر و یا تعویض بعضی از قسمتهای خسارت دیده را داشته باشد در این حالت بیمه گر ملزم به پرداخت اینگونه هزینه ها می باشد، مشروط بر اینکه مجموع هزینه های انجام شده از سرمایه بیمه ای تجاوز ننماید.

 

ـ کمبود کالا بیمه نیست، مگر اینکه مستقیما بر اثر حوادث مشمول بیمه ایجاد شده باشد.


ـ در صورتی که کالا ثصورت جفت و یا دست ، بیمه شده باشد، مسئولیت بیمه گر بیش از قیمت قسمت خسارت دیده به تناسب مبلغ بیمه شده نخواهد بود.


ـ چنانچه کالای مورد بیمه در جریان حمل آسیب ببیند و بخشی از آن شکسته شود، بیمه گذار می تواند قسمتهای آسیب دیده را جدا کرده و قسمتهای سالم را مورد استفاده قرار دهدو خسارت خود را به همان نسبت دریافت دارد.

 

استثنائات

 

در بیمه های حمل ونقل زمینی خطرات زیر تحت پوشش بیمه ای قرار ندارند :


ـ ضبط و توقیف کالائی که معاملات آن قاچاق محسوب میشود.


ـ خسارات ناشی از عیب ذاتی کالا،‌مانند تبخیر شدن ، موش خوردگی ، کرم زدگی، ، اثرات سرما و گرما و عیب بسته بندی نامناسب


ـ تاخیر در تحویل و ارسال کالای مورد بیمه و تغییرات نرخ ناشی از عوامل اقتصادی


ـ خطرات بارگیری و تخلیه کالائی که هر بسته و یا واحد آن بیشتر از 2 تن وزن داشته باشد .


ـ خسارات لب پریدگی ، خراشیدگی و فرورفتگی


ـ خسارات ناشی از اکسیداسیون ، رنگ پریدگی ،‌زنگ زدگی و رنگ خوردگی


ـ خسارات مستقیم و غیر مستقیم ناشی از اشعه رادیو اکتیویته ، سوختهای هسته ای و اشعه یون زا


ـ خسارت ناشی از خطرات طبیعی از قبیل آتشفشان ، زلزله ، سیل ،‌طوفانو صاعقه


ـ ‌خسارات ناشی از حمل کالا در وسیله نقلیه روباز

 

بیمه حمل و نقل هوایی


با گسترش ظرفیت بازار از طریق بیمه های گروهی و با توجه به پیشرفت سریع صنایع هواپیما سازی و بخصوص هوانوردی تجاری تلاشهای گسترده ایی جهت بهبود و اصلاح بیمه نامه ها برای تامین پوشش لازم جهت انواع گوناگون ریسکهای مورد نیاز در بازار بعمل آمده است.


در همین راستا گروه بیمه هوایی انگلیس BIAG بیمه نامه جامعی برای پوشش بیمه بدنه ، مسئولیت حقوقی در قبال اشخاص ثالث و مسافران به بازار ارائه نموده است.

 

بیمه نامه فقدان مجوز LOSS OF LICENCE

 

این بیمه نامه حمایت لازم را از خلبانان و دریانوردانی که بر اثر لغو یا تعلیق مجوزشان به دلایل بهداشتی دچار زیان مالی میشوند ، تامین می کند.
بیمه نامه مسئولیت درقبال تولیدات این بیمه نامه پوشش لازم را برای مسئولیت تولیدکنندگان در قبال آسیب جسمی یا صدمه به اموال ، اشخاص ثالث در حوادث ناشی از اشکالات و عیوب تولید ارائه میدهد.

 

 

 

همین حالا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

تلفن : 38215050-071

همراه: 09172153338



تاريخ : چهار شنبه 13 تير 1397برچسب:بیمه باربری, | 23:11 | نویسنده : سمیرا قاسمی |

بیمه عمر و تامین آتیه از رشته های مهم بیمه های اشخاص محسوب می شود و اقسام مختلفی را دربر می گیرد. در قرارداد بیمه عمر شرکت های بیمه در ازای دریافت حق بیمه از سوی بیمه گذاران متعهد می شوند که در صورت فوت بیمه شده یا زنده ماندن او، در زمان معینی سرمایه بیمه شده را به طور یکجا یا به صورت مستمری به بیمه گذار یا به شخص ثالثی که بیمه گذار تعیین کرده بپردازد. بیمه های عمر و تامین آتیه به طور کلی دارای سه نوع متفاوت شامل بیمه های عمر در صورت حیات بیمه شده، بیمه های عمر در صورت فوت بیمه شده و بیمه های مختلط عمر است که باید گفت نوع آخر این بیمه نامه نوعی سرمایه برای بیمه گذار محسوب شده و در صورت حیات یا فوت از جانب شرکت بیمه به او پرداخت می شود.

 

 

همین حالا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

تلفن : 38215050-071

همراه: 09172153338

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



تاريخ : چهار شنبه 13 تير 1397برچسب:بیمه زندگی, | 22:56 | نویسنده : سمیرا قاسمی |

بیمه های مهندسی یک نوع فعالیت بیمه در رشته بیمه های بازرگانی است که اولین بار در انگلستان شروع شد. حدود اواسط قرن نوزدهم استفاده از دیگهای بخار در بخش صنعت در انگلستان باعث بروز انفجارهایی گردید که صدمات و خسارتهای جانی و مالی شدیدی را به اشخاص وارد آورد. تعدادی از استفاده کنندگان از دیگهای بخار در سال ۱۸۵۴ میلادی در شهر منجستر انگلستان گرد هم آمدند و راههای پیشگری از انفجار و کاهش اثرات زیانبار اقتصادی آن را بررسی کردند تا نهایتا منجر به تاسیس اولین شرکت بیمه مهندسی به نام شرکت دیگهای بخار در سال ۱۸۵۴ م گردید. در سایر کشورها مانند آلمان و سوئیس بیمه های مهندسی با بیمه شکست ماشین آلات در سال ۱۹۰۰م شروع شد.
بیمه های مهندسی با رشته های جدید بیمه ای بعدا تکامل پیدا کرد و اختراعات و توسعه تکنولوژی و صنعت گام به گام وضعیت بیمه های مهندسی را بهبود بخشید.
درایران از اوایل دهه ۱۳۴۰ با همکاری شرکتهای مختلف از جمله مهمترین و موثرترین آنها شرکت بیمه اتکایی « مونیخ ری Munich Re » که یکی از معتبرترین شرکتهای بیمه اتکایی در دنیا محسوب می شود شروع شد. بطوریکه بیمه نامه هایی که هم اکنون در ایران معمول و رایج است و از طرف شرکتهای بیمه مختلف ارائه می گردد ترجمه شده بیمه نامه های این شرکت می باشد.
بیمه های تمام خطر مهندسی زیر مجموعه بیمه های اموال بوده که پروژه های درحال ساخت یا سازه ها و تأسیسات در حال بهره برداری و یا ماشین آلات و تجهیزات فنی را تحت پوشش قرار می دهد

 

مزایای بیمه مهندسی چیست؟

 

 

اجرای‌ موفقیت‌ آمیز و به‌ موقع‌ ط‌رح‌ های‌ زیر بنایی‌ ، عمرانی‌ وصنعتی‌ و تاثیرات‌ مهم‌ اقتصادی‌ و اجتماعی‌ آن‌ ، مرهون‌ فن‌ آوریهای‌ پیشرفته‌،تخصیص‌ سرمایه‌های‌ فراوان‌ و به‌ كارگیری‌ نیروهای‌ انسانی‌ كارآمد می‌ باشد تمركزاین‌ عوامل‌ در موقعیت‌ های‌ مكانی‌ محدود ، میزان‌ خسارات‌ ناشی‌ از حوادث‌ غیرمترقبه‌ را افزایش‌ میدهد تا آنجا كه‌ ادامه‌ عملیات‌ اجرایی‌ را با مشكلات‌ بی‌شماری‌ روبرو می‌ نماید وقوع‌ مخاط‌رات‌ ناگهانی‌ و غیر قابل‌ پیش‌ بینی‌ همچون‌حوادث‌ ط‌بیعی‌ ، تكنیكی‌ و انسانی‌ در ط‌ول‌ مدت‌ اجرای‌ پروژه‌ها، تهدید بزرگی‌برای‌ سرمایه‌گذاران‌ بخش‌ های‌ عمرانی‌ و صنعتی‌ خواهد بود مناسبترین‌ راهكاربرای‌ جبران‌ خسارات‌ احتمالی‌ ، استفاده‌ از بیمه‌ های‌ مهندسی‌ است با اخذ یك‌بیمه‌ نامه‌ تمام‌ خط‌ر برای‌ مهندسی‌ و تخصیص‌ هزینه‌ ناچیز آن‌ ، كلیه‌ افراد ذینفع‌ در ط‌رح‌ اعم‌ از صاحبكار، پیمانكار “اصلی‌ و فرعی”، مهندسین‌ مشاور،همواره‌ منابع‌ مالی‌ نامحدودی‌ را در صورت‌ بروز حوادث‌ در اختیار خواهند داشت‌ و با جبران‌ خسارات‌ مادی‌ مورد بیمه‌ و غرامت‌ ناشی‌ از مسئولیت‌ مدنی‌دست‌اندركاران‌ اجرایی‌ در قبال‌ اشخاص‌ ثالث‌ ، ادامه‌ و اتمام‌ كار تضمین‌ خواهدشد بیمه‌ تمام‌ خط‌ر پیمانكاران‌ ، بیمه‌ تمام‌ خط‌ر نصب‌ و بیمه‌ بدنه‌ ماشین‌آلات‌ ساختمانی‌ – راهسازی‌ از متداول‌ ترین‌ بیمه‌ های‌ مهندسی‌ می‌ باشند كه‌بیمه‌تمام‌ خط‌ركامپیوتر، بیمه‌ تمام‌ خط‌ر تجهیزات‌ الكترونیكی‌، بیمه‌ شكست‌ماشین‌آلات‌ و بیمه‌ سازه‌های‌ تكمیل‌ شده‌ نیز تحت‌ عنوان‌ بیمه‌ های‌ مهندسی ‌شناخته‌ شده‌اند.

بیمه‌های مهندسی زیر مجموعه بیمه‌های اموال بوده که پروژه‌های درحال ساخت یا سازه‌ها و تأسیسات درحال بهره‌برداری و یا ماشین‌آلات و تجهیزات فنی را تحت پوشش قرار میدهد.

مفهوم تمام خطر در بیمه های مهندسی (All Risks):

یعنی تمام خطرات بجز آنچه صراحتاً در بیمه‌نامه مستثنی شده تحت پوشش میباشد.

 تذکر: همه بیمه‌های مهندسی بجز بیمه ریسکهای تکمیل شده ساختمانی (CECR) و بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان (LDB) تمام خطر میباشند.

انواع خطر یا حادثه (Peril / Event / Occurrence):

 خطرات طبیعی (Natural Perils / Acts Of God)

خطراتی است که انسان در بوجود آمدن آن نقشی ندارد مانند سیل، زلزله، طوفان، طغیان آب، باران، برف، آتشفشان و …

 سایر خطرات (Other Perils / Human Errors)

خطراتی است که انسان در بوجود آمدن آن مؤثر است مانند انفجار، آتش سوزی، سرقت، خرابکاری، سقوط، تصادم، ریزش و …

 

مدت در بیمه‌های مهندسی (Period):

 در بیمه های مهندسی برای پروژه های درحال احداث مدت بیمه نامه برخلاف سایر بیمه ها یکساله نبوده و بستگی بمدت قرارداد و جدول زمانبندی کار دارد، ضمناً ازآنجائیکه در قرارداد پروژه های درحال احداث مدتی نیز بابت دوره تضمین یا نگهداری که همان تحویل موقت پروژه به کارفرما میباشد درنظر گرفته میشود، دوره مذکور نیز بمدت زمان بیمه نامه افزوده میگردد ولی پوشش بیمه ای در این مدت تمام خطر نمیباشد. در بیمه های مهندسی برای دوره بهره برداری مدت بیمه نامه حداکثر یکسال میباشد که میتواند بسته به تقاضای بیمه گذار تمدید گردد.

فرانشیز در بیمه‌های مهندسی (Franchise / Deductible):

فرانشیز سهمی از خسارت است که برعهده بیمه گذار میباشد و رابطه ای معکوس با حق بیمه دارد و فلسفه وجودی آن عبارت است از:

1)   نفع بیمه گذار در پیشگیری از خسارت برانگیخته شود.

2)   خارج نمودن بیمه گر از تعهد خسارتهای جزئی که هزینه های اداری و کارشناسی آن زیاد میباشد.

3)   عدم توقف فعالیت پروژه.

4)   در مواقعیکه شناخت کافی از ریسک وجود نداشته باشد تنها با اعمال فرانشیز مناسب صدور بیمه نامه امکانپذیر خواهد بود.

 فرانشیز در بیمه‌های مهندسی معمولاً به اشکال زیر تعیین میگردد:

 الف) برای بیمه های دوره احداث (تمام خطر پیمانکاران و تمام خطر نصب) و نیز بیمه سازه های تکمیل شده ساختمانی:

   حوادث طبیعی 10% هر خسارت، سایر حوادث 10% هر خسارت، بخش دو 20% هر خسارت با حداقل یک دویستم سرمایه مورد بیمه در هریک از بخشهای یک و دو.

ب) برای بیمه های دوره بهره برداری (سایر بیمه های مهندسی):

   خسارات جزئی 10% هر خسارت با حداقل معمولاً یک دویستم سرمایه مورد بیمه و خسارت کلی 20% ارزش مورد بیمه.

   تذکر: خسارت کلی درهنگامی است که کل سرمایه مورد بیمه از بین رفته یا هزینه نجات و تعمیرات آن بیش از سرمایه مورد بیمه گردد.

ج) در بعضی از بیمه‌های دوره بهره‌برداری یک فرانشیز زمانی نیز وجود دارد که در جای خود توضیح داده خواهد شد.

کلوزها در بیمه های مهندسی (Clause / Endorsement)

 افزایش دهنده پوشش (با افزایش حق بیمه)

–     کلوز 001 (SRCC)

–     کلوز 003 (دوره نگهداری ساده)

–     کلوز 004 (دوره نگهداری گسترده) و …

 کاهش دهنده پوشش (با کاهش حق بیمه)

–     کلوز 009 (استثناء زلزله)

–     کلوز 010 (استثناء سیل و طغیان آب(

–     کلوز 012 (استثناء طوفان و باد) و …

 محدود کننده پوشش (افزایش حدود موجب افزایش حق بیمه خواهد شد)

–     کلوز 005 (حد جدول زمانبندی)

–    کلوز 109 (حد دپوی مصالح پایکار)

–     کلوز 217 (حد کانال روباز) و …

 شرط گذارنده برای پوشش(برداشتن شروط موجب افزایش حق بیمه خواهد شد)

–     کلوز 008 (رعایت آئین‌نامه مقاوم‌سازی در برابر زلزله)

–     کلوز 107 (تضمین مربوط به کمپها و انبارها)

–    کلوز 112 (تضمین مربوط به تجهیزات اطفای حریق) و …

 

 

همین حالا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

تلفن : 38215050-071

همراه: 09172153338

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



تاريخ : چهار شنبه 13 تير 1397برچسب:بیمه مهندسی, | 18:40 | نویسنده : سمیرا قاسمی |

بررسی بیمه های شخص ثالث و بیمه بدنه

 

بیمه شخص ثالث چیست؟

 

براساس یک اصل پذیرفته شده در همه جوامع انسانی، هرکس مسئولیت اعمال خود را بر عهده دارد و هر خسارتی را که از جانب او به اشخاص دیگر وارد شود، باید جبران کند.

داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای دارندگان همه وسایل نقلیه موتوری (اعم از موتورسیکلت، سواری، مسافری و بارکش) اجباری است و هدف از آن، حمایت از اشخاص زیان دیده در حوادث رانندگی است.

پیش از استفاده از هر وسیله نقلیه موتوری، اول بیمه نامه مسئولیت شخص ثالث آن را بازبینی کنید تا از اعتبار آن برای پوشش خسارت جانی و مالی حوادث احتمالی مطمئن شوید.

چرا باید بیمه شخص ثالث داشته باشیم ؟


در صورتی که شما در حین رانندگی توسط اتومبیل و یا موتور سیکلت بر اثر حادثه خسارتی وارد کنید و در آن حادثه مقصر شناخته شوید ، طبق قانون مسئول جبران این خسارت به زیاندیدگان میباشید.این خسارت ممکن است خسارت مالی و یا خسارت بدنی باشد.

بیمه شخص ثالث در حقیقت یک بیمه مسئولیت میباشد (بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی ) اما در گروه بیمه های اتومبیل قرار دارد .

داشتن این بیمه نامه طبق قانون اجباری است و هر شخص که رانندگی انجام میدهد مکلف به داشتن این بیمه نامه است. بر اساس قانون مالک خودرو یا کسی که خودرو در اختیار اوست ( متصرف خودرو) میبایست اقدام به تهیه بیمه شخص ثالث نماید .

شخص ثالث در این بیمه به چه کسانی گفته میشود ؟


به هرکس و یا کسانی که به دلیل وسیله نقلیه (شخص مقصر) دچار زیان مالی و یا بدنی شوند به جز خود راننده مقصر حادثه شخص ثالث گفته می شوند.

پرسش :

بر این اساس آیا تمام سرنشینان خودرو هم اشخاص ثالث میباشند ؟


پاسخ : بلی - به غیر از خود راننده تمامی سرنشینان خودرو اشخاص ثالث به حساب می آید ، به طور مثال اگر راننده ای بر اثر حادثه با درخت و یا دیوار تصادف کرد و سرنشینان دچار خسارت بدنی شوند ، از بیمه شخص ثالث خودرو تمامی زیان این سرنشینان اعم از هزینه های درمانی و دیه جبران خواهد شد.

طبق قوانین جدید بیمه راننده خودرو هم اجباری و درصورت فوت ، نقص عضو راننده مقصر حادثه ، دیه به خانواده وی نیز تعلق میگیرد.

مفهوم خسارت بدنی در بیمه شخص ثالث چیست ؟

هر نوع ديه يا ارش ناشی از صدمه، شكستگی، نقص عضو، ازكارافتادگی (جزئی يا كلی ـ موقت يا دائم) يا ديه فوت شخص ثالث به سبب حوادث مشمول بيمه موضوع اين قانون است. هزينه معالجه نيز چنانچه مشمول قانون ديگری نباشد، جزء تعهدات بيمه موضوع اين قانون خواهدبود.

پوشش های بیمه شخص ثالث بر سه دسته تقسیم بندی می شود.

خسارت مالی:


عبارت است از خسارتهای وارده به کلیه اموال منقول و غیر منقول متعلق(تحت مالکیت)شخص ثالث.
هر زیاندیده ای که آسیب ببیند چه جانی و چه مالی شخص ثالث است به استثناء راننده مسئول حادثه که شخص ثالث محسوب نمی شود.

خسارت جانی:


منحصراً مربوط به آسیب جانی و صدمات وارده به جسم آدمی است نه موجودات دیگر بلکه فقط انسان.
خسارت جانی شامل: دیه جرح + دیه فوت + دیه نقص عضو + هزینه درمان می باشد.

خسارت سرنشین:


بیمه نامه سرنشین مخصوص افرادی می باشد که در موقع حادثه در اتومبیل می باشند.

 

بیمه بدنه خودرو چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟

 

بیمه بدنه خودرو همان‌طور که از نامش مشخص است مربوط به خسارات وارده به خودرو می‌شود و نه افراد. پیش‌تر درباره بیمه شخص ثالث توضیح داده شد که این بیمه، خسارات ناشی از هرگونه آسیب مالی به اشخاص زیان‌دیده غیر از راننده و هرگونه آسیب جرحی را تقبل می‌کند؛ بدین معنا که درصورتی‌که به‌وسیله نقلیه راننده مقصر خسارتی وارد شود بیمه شخص ثالث هیچ تعهدی در قبال جبران آن ندارد. در چنین شرایطی لزوم خریداری بیمه بدنه خودرو مطرح می‌شود. درصورتی‌که شخص برای وسیله نقلیه خود بیمه بدنه خریداری کند شرکت بیمه بخشی از خسارات وارده به خودروی شخص را درصورتی‌که آسیب ببیند پرداخت می‌کند به جز در مواردی که شخص در حادثه رانندگی زیان‌دیده باشد که در این شرایط بیمه شخص ثالث، راننده مقصر موظف به پرداخت خسارت می‌باشد.

خطرات اصلی

خطرات اصلی شامل حادثه جزئی و کلی، آتش‌سوزی و سرقت کلی است که به شرح زیر است:

۱- حادثه

زمانی که خودرو دچار حادثه شود شرکت بیمه، متعهد به پرداخت خسارت ناشی از این حادثه است. برای مثال اگر بیمه‌گزار در حادثه رانندگی دچار خسارت شود درصورتی‌که مقصر باشد پرداخت بخشی از خسارت وارده به خودروی مقصر بر عهده شرکت بیمه خواهد بود. اگر خودرو بیمه‌گزار در اثر برخورد با جسمی ساکن آسیب ببیند نیز مشمول این پوشش می‌شود. 

همچنین واژگونی و سقوط خودرو، برخورد اجسام خارجی به خودرو چه در حال حرکت و چه ساکن از زیرمجموعه‌های این پوشش هستند.


۲- آتش‌سوزی

یکی دیگر از پوشش‌های بیمه بدنه خودرو، حوادثی است که منجر به آتش‌سوزی می‌شوند. برای مثال اگر خودرو در اثر برخورد صاعقه دچار آتش‌سوزی و انفجار شود بیمه بدنه خودرو خسارات ناشی از این حادثه را تقبل می‌کند.

حوادثی که منجر به آتش‌سوزی شوند تحت پوشش بیمه بدنه هستند.


۳- سرقت کلی

درصورتی‌که خودرو به مورد سرقت قرار گیرد بیمه بدنه خودرو هزینه آن را تقبل خواهد کرد. البته پوشش سرقت دو حالت دارد. در دسته‌بندی خطرات اصلی سرقت کلی مدنظر است و در این حالت وسایل جانبی خودرو تحت پوشش بیمه بدنه خودرو قرار نمی‌گیرند. این عامل در دسته‌بندی خطرات فرعی نیز گنجانده شده است که در این حالت، متقاضی می‌تواند در صورت تمایل قطعات و لوازم جانبی خودروی خود را تا سقف معینی بیمه کند و در صورت سرقت این لوازم، هزینه را از طریق دریافت خسارت از شرکت بیمه جبران کند که در بخش خطرات فرعی بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

به همین دلیل است که به بیمه بدنه بیمه سرقت خودرو هم می‌گویند.

 

کند که در بخش خطرات فرعی بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

به همین دلیل است که به بیمه بدنه بیمه سرقت خودرو هم می‌گویند.

 

خطرات فرعی

این خطرات در خرید بیمه بدنه اجباری نیستند و متقاضی در ازای انتخاب هر یک از پوشش‌ها باید هزینه جداگانه‌ای را علاوه بر هزینه مربوط به پوشش خطرات اصلی بپردازد. این خطرات شامل موارد زیر می‌باشند:

۱- سرقت لوازم جانبی خودرو

سرقت کلی در بیمه بدنه خودرو

در این حالت متقاضی می‌تواند علاوه بر خرید خطرات اصلی بیمه بدنه خودرو که البته سرقت کلی نیز جزو آن است به‌صورت جداگانه تا سطحی که تمایل دارد، وسایل و لوازم جانبی خودروی خود مانند سیستم صوتی و رینگ و لاستیک را نیز تحت پوشش بیمه بدنه خودرو قرار دهد. در این شرایط اگر هر یک از این لوازم به سرقت بروند، شرکت بیمه پرداخت بخشی از هزینه آن‌ها را تقبل می‌کند.


۲- هزینه رفت‌وآمد

بیمه‌گزار می‌تواند با خرید پوشش هزینه رفت‌وآمد درصورتی‌که به هر یک از دلایل خطرات اصلی به‌جز سرقت، قادر به استفاده از خودروی خود نبود تحت این پوشش، هزینه روزانه‌ای را در مدتی معین برای رفت‌وآمد خود از شرکت بیمه دریافت کند. این پوشش مخصوص خودروهای سواری است.

در صورتی که خودروی مورد بیمه سواری باشد، بیمه‌گزار می‌تواند پوششی مربوط به هزینه رفت‌و‌آمد در مدتی معین را خریداری کند.


۳- هزینه مربوط به توقف

این پوشش بیمه بدنه خودرو مختص به بارکش‌ها و اتوکارها است. درصورتی‌که صاحب وسیله نقلیه این پوشش را خریداری کند اگر به دلیل هر یک از خطرات بیمه بدنه، خودرو متوقف شود شرکت بیمه هزینه خسارت ناشی از توقف آن را می‌پردازد.


۴- بلایای طبیعی

بلایای طبیعی در بیمه بدنه خودرو

از طریق این پوشش می‌توان هزینه خسارات ناشی از بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله را از شرکت بیمه دریافت کرد. البته همان‌طور که پیش‌تر توضیح داده شد خسارات ناشی از صاعقه جزو خطرات اصلی بیمه بدنه خودرو است و برای دریافت آن لازم نیست هزینه‌ اضافی پرداخته شود.


۵- پاشیدن مایعات شیمیایی و اسید

با پرداخت حق بیمه اضافی می‌توان پوشش بیمه بدنه خودرو مربوط به ریختن مایعات شیمیایی روی بدنه ماشین را خریداری کرد. در واقع خرید این پوشش در بیمه بدنه خودرو بسیار مرسوم است. برای مثال درصورتی‌که رنگ بدنه خودرو در اثر ریخته شدن روغن ترمز از بین برود، خسارت ناشی از آن از طریق این پوشش قابل دریافت است.

در صورت پاشش روغن ترمز بر بدنه ماشین می‌توان با داشتن پوشش مایعات شیمیایی، خسارت را از شرکت بیمه دریافت کرد.


۶- حذف استهلاک

این مورد پوشش تنها در مورد خودروهایی می‌تواند اعمال شود که دارای تخفیف ۴۵% به بالای عدم خسارت باشند. البته استهلاک باتری و لاستیک‌ها مشمول این پوشش نمی‌شوند.


۷- حذف فرانشیز

فرانشیز موضوعی مهم در بیمه بدنه خودرو است که در آینده به‌تفصیل به توضیح آن خواهیم پرداخت. در این مورد که مربوط به پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو است درصورتی‌که بیمه‌گزار تخفیف دارای عدم خسارتی بیشتر از ۴۵% باشد می‌تواند این پوشش را خریداری کند. همچنین این مورد، تنها خسارات اصلی به‌جز سرقت کلی، سرقت جزئی و خسارت کلی را تحت پوشش قرار می‌دهد.


۸- شکسته شدن شیشه

خطرات فرعی بیمه بدنه خودرو

با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان پوششی را خریداری کرد که مربوط به خسارات ناشی از شکسته شدن شیشه می‌شود. البته در این مورد، شیشه باید به‌تنهایی و بدون برخورد جسم خارجی شکسته شود؛ برای مثال در هنگامی‌که شیشه در اثر گرم و سرد شدن هوا می‌شکند. موتورسیکلت‌ها تحت پوشش این خطر قرار نمی‌گیرند.


۹- ترانزیت

در حالت کلی بیمه بدنه خودرو تنها در داخل کشور دارای اعتبار می‌باشد. درصورتی‌که بیمه‌گزار قصد انتقال خودروی خود به خارج از کشور را دارد بهتر است پوشش ترانزیت را خریداری کند تا در محدوده جغرافیایی خارج از ایران نیز تحت پوشش بیمه بدنه خودرو قرار بگیرد. البته سرقت کلی و سرقت لوازم جانبی خودرو مشمول پوشش ترانزیت نمی‌شوند.

بیمه بدنه خودرو در خارج از کشور اعتبار ندارد مگر این‌که پوشش ترانزیت خریداری شود.

 



تاريخ : چهار شنبه 13 تير 1397برچسب:بدنه,شخص ثالث, | 18:25 | نویسنده : سمیرا قاسمی |

همه ی اطلاعات در رابطه با بیمه باربری

در اين نوع از بيمه چنانچه در جريان حمل كالا در اثر وقوع خطرات موضوع بيمه خسارتي به كالاهاي در حال حمل وارد شود زيان وارده توسط شركت بيمه جبران مي گردد. اين بيمه نامه داراي انواع زير است:

شرط تلف كامل كالا(total loss)

در اين نوع از بيمه خسارت كلي وارد شده به كالا در يك مرحله و در اثر آتش سوزي يا غرق كامل و يا مفقود شدن روي مي دهد و يا خسارت وارد شده در حدي است كه هزينه تعمير يا نجات آن بيش از ارزش كالا باشد، در نتيجه خسارت وارده تحت پوشش اين نوع بيمه نامه جبران مي کند.

 

بيمه نامه باربري با شرايط C:

در اين نوع بيمه خطرات تحت پوشش شامل موارد زير است : آتش سوزي يا انفجار- به گل نشستن و زمين گير شدن-غرق يا واژگون شدن كشتي يا شناور-واژگوني يا از ريل خارج شدن وسيله حمل زميني- تخليه كالا در بندر اضطراري –تصادم يا برخورد كشتي يا شناور و يا هر وسيله حمل ديگر با هر جسم خارجي به غير از آب – فدا كردن كالا در جريان خسارت عمومي- به دريا انداختن كالا جهت سبك سازي كشتي

بيمه باربري با شرايط B:

علاوه بر كليه خطرات مربوط به شرايط C در اين نوع از بيمه براي خطرات زير نيز از سوي شركت بيمه جبران خسارت صورت ميگيرد: زلزله-آتشفشان يا صاعقه- ورود آب دريا ، درياچه يا رودخانه به كشتي ،شناور،محفظه كالا، كانتينر و يا ليفت وان و يا وسيله حمل- تلف كلي هر بسته كامل از كالا به علت سقوط در حين بارگيري يا تخليه از كشتي يا شناور- و همچنين خطرات اضافي عدم تحويل- دزدي - پارگي – سائيدگي –زنگ زدگي- آبديدگي-قلابزدگي- روغن زدگي- شكست- خراشيدگي و ضربه ديدگي- كج شدگي ريزش و خسارت ناشي از كالاهاي ديكر برحسب نوع كالا با منظور نمودن درصد يا مبلغي به عنوان فرانشيز .

بيمه باربري با شرايط A:

اين نوع از بيمه باربري را مي توان كاملترين نوع از بيمه حمل و نقل دانست و بيشتر براي حمل كالاهاي حساس و آسيب پذير مورد استفاده قرار مي گيرد و كليه خطراتي كه ممكن است در جريان حمل و نقل از مبداٌ تا مقصد نهايي اتفاق بيفتد و موجب خسارت شود را بدون كسر فرانشيز جبران مي كند مگر اينكه خسارت ناشي از موارد استثناء شده در اين شرط باشد. استثنائات 1-اشعه يون ساز و آلودگي مواد راديو اكتيو ناشي از هر گونه سوخت يا فضولات هسته اي 2-عدم قبول ورود كالا از طرف بيمه گذار و يا ممانعت از ورود كالا توسط كشور وارد كننده كالا 3-سوء عمل ارادي بيمه گذار كه منجر به خسارت يا تلف مورد بيمه شده باشد. 4-نشت و ريزش عادي مورد بيمه و خطرات مشابه آنها مانند كسري عادي وزن و فرسودگي و پوسيدگي 5-تلف،آسيب يا هزينه ناشي از ناكافي و نامناسب بودن بسته بندي يا آماده سازي مورد بيمه 6-تلف، آسيب يا هزينه ناشي از عيب ذاتي يا ماهيت مورد بيمه 7-تلف، آسيب يا هزينه ناشي از كاربرد هر نوع سلاح جنگي كه با انرژي، شكست هسته اي يا واكنش مشابه ديگر يا نيرو و ماده راديو اكتيو كاركند. 8-آسيب يا هزينه هاي ناشي از عدم قابليت دريا نوردي كشتي يا كرجي 9-آسيب يا هزينه هاي ناشي از خطرات جنگ- اعتصاب – شورش – بلوا – تروريسم مگر با توافق قبلي بيمه گر و بيمه گذار

بيمه حمل داخلي:

اين نوع بيمه محموله هايي را كه مبداً ، مقصد و مسير حمل آن در محدوده جغرافيايي ايران مي باشد در قبال خطرات ناشي از آتش سوزي ، انفجار و همچنين تصادف، تصادم و واژگوني وسيله حمل تحت پوشش قرار مي دهد. ضمناً مي توان با پرداخت حق بيمه اي اضافي خطرات ديگري مانند سرقت كلي محموله – خطرات ناشي از تخليه و بارگيري ، پرت شدن محموله از روي وسيله حمل و وبرخورد جسم خارجي با محموله را نيز تحت پوشش قرار دهد.

قرارداد بيمه باربري بصورت OPEN COVER:

OPEN COVER نوعي قرارداد كلي بيمه براي پروژ ه هاي بزرگ است كه در آن ارزش كل پروژه مورد بيمه - مبادي خريد- نوع وسيله حمل و ديگر موارد (مندرج در پرسشنامه بيمه باربري) در قرارداد ذكر مي شود و بيمه گزار بسته به اندازه پروژه مبلغي بعنوان سپرده به بيمه گر پرداخت مينمايد و با دريافت سپرده و امضاء قرارداد توسط بيمه گر چون كالا بتدريج در يك يا چند سال حمل مي شود تمام حملهاي تدريجي حتي اگر در زمان حمل از طرف فروشنده كالا و يا بيمه گزار به بيمه گر اعلام نشده و بيمه نامه نيز صادر نشده باشد بيمه گر خسارت احتمالي را پررداخت كند.

بيمه مسئوليت شركتهاي حمل و نقل داخلي:

شركتها و موسسات حمل و نقل داخلي بر اساس قانون تجارت و ساير مقررات مربوطه موظفند محمولاتي را كه توسط ارسال كنندگان و يا صاحبان كالا جهت حمل به مقاصد مورد نظر به آنها واگذار مي شود، صحيح و سالم به مقصد برسانند. جبران آثار وقوع خطرات متعدد در جاده هاي بين شهري از جمله تصادف، واژگوني ، آتش سوزي و ....جزو مسئوليت موسسات حمل و نقل مي باشد. اين بيمه نامه موجب ايجاد اطمينان و آسودگي خاطر براي شركتهاي حمل و نقل به هنگام حمل محمولات آنها مي گردد. اين بيمه نامه بصورت قرارداد ساليانه تنظيم و نرخ حق بيمه آن نيز بسيار نازل مي باشد



تاريخ : سه شنبه 12 تير 1397برچسب:بیمه باربری, | 20:31 | نویسنده : سمیرا قاسمی |

همه ی اطلاعات در رابطه با بیمه مهندسی

بيمه هاي مهندسي رايج در ايران به گروه هاي زير تقسيم مي شوند :

بيمه تمام خطر پيمانكاران:

اين نوع بيمه پروژه هاي ساختماني و عمراني را در مقابل انواع خطرات طبيعي و انساني تحت پوشش قرار مي دهد. در بيمه تمام خطر پيمانكاران ، هر خطري تحت پوشش است مگر آنچه كه در شرايط عمومي و خصوصي بيمه نامه استثنا شده باشد. از جمله اشتباه در طراحي ، عمد بيمه گذار ، جنگ ، شورش ، بلوا و آشوب .مدت بيمه در اين نوع بيمه نامه نيز دوره اجراي پروژه يعني از تاريخ پيش انبار داري تا زمان تحويل موقت را در بر مي گيرد.

 

بيمه تمام خطر نصب:

بيمه تمام خطر نصب براي نصب انواع ماشين آلات ، تجهيزات و تاسيسات از قبيل ماشين آلات توليدي و كارخانه اي ، تجهيزات نيروگاهي ، تاسيسات انتقال نيرو و ... به كار ميرود . مدت بيمه در بيمه تمام خطر نصب از شروع پيش انبارداري آغاز و پس از پايان دوره آزمايش ، خاتمه مي يابد.

بيمه ماشين آلات و تجهيزات پيمانكاران :

در اين نوع بيمه ابزار اجرائي پروژه هاي مهندسي تحت پوشش قرار ميگيرند . در واقع اين نوع بيمه ، نوعي پوشش بيمه بدنه را براي انواع ماشين آلات و تجهيزات اجرائي پروژه نظير انواع جرثقيلها ، لودرها، بولدوزرها ، انواع پمپها و كمپرسورها و حتي تجهيزات ريلي فراهم مي آورد.

 

بيمه شكست ماشين آلات :

موضوع بيمه شكست ماشين آلات وقوع هر نوع حادثه اي است كه منجر به شكست فيزيكي ماشين آلات توليدي در حال بهره برداري شود. از جمله خطرات تحت پوشش اين بيمه مي توان به عدم مهارت كاركنان در استفاده از دستگاه ، برخورد جسم خارجي ، ازهم جدا شدن قطعات دستگاه در اثر نيروي گريز از مركز ،انفجار فيزيكي دستگاه ، كمبود آب در ديگها و مخازن ، اتصال كوتاه و نوسان برق و ... اشاره نمود . از يك ديدگاه بيمه شكست ماشين آلات را مي توان مكمل بيمه آتش سوزي مراكز صنعتي دانست.

بيمه فساد كالا در سردخانه :

هدف از ارائه اين نوع بيمه پاسخ گوئي به نياز كساني است كه كالاي خود را در سرد خانه ها انبار نموده و در قبال فساد كالايشان بدليل شكست يا خرابي ماشين آلات سردخانه و هر دليل ديگر خواستار پوشش بيمه اي هستند .اين بيمه مكمل پوشش بيمه شكست ماشين آلات است.

بيمه تجهيزات الكترونيكي :

اين نوع بيمه نيز شباهتهاي زيادي به بيمه هاي شكست ماشين آلات دارد. لاكن منحصراً براي پوشش خسارتهاي فيزيكي ناگهاني و سخت افزاري وارد به تجهيزات الكترونيكي از قبيل رايانه ها ، تجهيزات پزشكي ، ابزار دقيق مهندسي ، دوربينهاي فيلم برداري و تجهيزات مونتاژ و صدابرداري سينمايي و... طراحي شده است.



تاريخ : سه شنبه 12 تير 1397برچسب:بیمه مهندسی, | 17:54 | نویسنده : سمیرا قاسمی |

میخوای بدونی مزایای بیمه زندگی آینده ساز چیه؟

 

1 . سرمایه گذاری

 

سود تضمینی پرداخت می‌شه، اون هم به صورت روزشمار.

سود مشارکت در منافع هم می‌گیری.

از حق بیمه‌ها اندوخته تشکیل می‌شه و هر زمانی نیاز داشتی،

می‌تونی از اندوخته بیمه نامه برداشت کنی.

 

2. پرداخت مستمری

 

یکی دیگر از مزایای این بیمه نامه این است که بیمه گذار می تواند آن را به مستمری موقت و یا مادام العمر دلخواه تبدیل نماید.

 

 

3. اعطای وام

 

بعد از ۲ سال وام هم می‌گیری.

 

 

 

 

4.پرداخت هزینه‌های درمانی امراض خاص

 

نگران هزینه‌های درمان نباش.

هزینه امراض خاص شامل سكته قلبي، سكته مغزي، سرطان، پيوند اعضاء‌ اصلی بدن و عمل جراحي كرونر قلب باز از محل این بیمه نامه پرداخت می‌شه.

هزینه‌های پزشکی ناشی از حوادث هم پرداخت می‌شه.

 

5.پوشش از کارافتادگی

 

اگر از کارافتاده شدی، از پرداخت حق بیمه معافی و مستمری هم می‌گیری.

اگر بیمه شده در اثر حادثه نقص عضو بشه، سرمایه بیمه رو هم می‌گیره.

 

6.سرمایه فوت

 

در صورت فوت بیمه شده، هم سرمایه بیمه و هم اندوخته رو پرداخت می‌کنیم.

اگر بیمه شده در اثر حادثه فوت کنه، تا چهار برابر سرمایه بیمه پرداخت می‌شه.

اگر چه بعد عاطفی و احساسی جبران نمی‌شه، ولی ...

 

7.سایر مزایای ویژه

 

1- معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت فوت بیمه گذار و پرداخت مستمری
۲- انعطاف پذیری در نحوه پرداخت حق بیمه
۳- امکان سپرده گذاری و دریافت سود متناسب
۴- بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی بیمه زندگی
۵. آزادی عمل در انتخاب سرمایه بیمه

 

 

 

 

تلفن : 38215050-071

همراه: 09172153338

 



بیمه های اتومبیل به 3 نوع زیر تقسیم می شوند

 

 

بیمه شخص ثالث

 

براساس قانون كلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی موظفند، مسئولیت خود را در مقابل اشخاص ثالث بیمه نمایند.

این بیمه نامه دو نوع خسارت وارده را جبران می كند :

 

  • خسارتهای مالی : شامل كلیه خسارتهای مالی است كه از محل مسئولیت راننده در حوادث رانندگی متوجه اشخاص ثالث میشود.
  • خسارتهای جانی : خسارتها و غرامت های جانی شامل فوت، نقص عضو ،

         از كارافتادگی دائم یا موقت و نیز هزینه های پزشكی است كه در اثر حادثه رانندگی ایجاد می گردد

          و با توجه به آرای صادره توسط محاكم قضایی از محل بیمه نامه قابل جبران می باشد.

 

نكته : چنانچه بیمه شده در طول مدت بیمه نامه دارای تصادف نبوده و خسارتی دریافت نكرده باشد می تواند از تخفیفات مشخص شده بهره مند گردد.

 

بیمه سرنشین

 

این بیمه نامه برای جبران خسارت های جرحی و فوتی وارده به خود راننده مقصر حادثه است.

 

تعهدات بیمه سرنشین عبارتند از :

 

  • غرامت فوت
  • غرامت نقص عضو "كامل و دائم" و "جزئی و دائم"
  • جبران هزینه های پزشكی راننده مقصر اعم از سرپائی و بیمارستانی تا میزان 10 درصد سرمایه بیمه نامه (فوت و نقص عضو).

 

بیمه بدنه

 

در بیمه بدنه، اتومبیل بیمه شده در مقابل خطرات سرقت كلی ، آتش سوزی ،

انفجار و تصادف تحت پوشش قرار گرفته و خسارتهای وارد شده به اتومبیل اعم از دستمزد

و ارزش لوازم و قطعات استفاده شده به قیمت روز حادثه پرداخت میشود.

 

نكته : در بیمه بدنه اتومبیل نیز عدم خسارت بیمه گذار در طول مدت بیمه نامه می تواند موجب تخفیف برای وی باشد.

 

همین حالا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

تلفن : 38215050-071

همراه: 09172153338

 



تاريخ : جمعه 25 خرداد 1397برچسب:, | 12:3 | نویسنده : سمیرا قاسمی |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد
Person
Person


طراح قالب : FARZAD.MSI | Weblog Themes By : FARZAD.MSI

ارتباط با ما

  • آدرس : شیراز چهارراه باهنر اول بلوار رحمت بعد از درمانگاه پردیس نرسیده به کوچه3 نمایندگی قاسمی

  • تلفن : 38215050-071

  • موبایل : 09172153338

حساب ما در اینستاگرام :

Person

@تمام حقوق برای نمایندگی بیمه قاسمی محفوظ است